Symboler!

Jag var just med Johanna, gammal barndomskompis. Vi pratade om saker som är symboler för olika delar av vårat liv. Jag kom in på mitt kors. Jag har det alltid på mig & ja tar sällan av mig det. För mig är mitt Kors inte ens symbol för att visa att jag är kristen. Jag har det på mig för att minnas. Jag har mycket minnen med mig "i" det. Hela konfirmationsåret. Folk som ja älskat som har gått bort. och liknande, alla har en plats. När jag är ledsen eller bara tänker på någonting lite "djupare" så håller ja ofta i mitt kors. Eller när jag är med folk som betyder mycket för mig så håller jag ofta i korset innan ja träffar dom och precis när jag lämnar dom. Som om jag ber en tyst bön för att dom inte ska lämna mig.
Mitt kors fick jag av min mamma när ja konfirmerade mig, min mamma hade fått det när hon konfirmerade sig och de betyder mycket att min mamma haft det innan jag fick det. Att det bär på en historia.
När någon frågar om mitt kors eller pratar om någonting som är skrämmande eller så, då tar jag mig om halsen för att se så halsbandet sitter där, som om det skyddar mig. Känner lite på det & tänker att min historia ska va i den här.
Minnena som ja har runt min hals kan jag inte sätta ord på, jag tar inte av mig det. Mitt kors är en symbol för mitt liv, min livskraft & min styrka.

har ni någonting som ni bär med er
Någonting som betyder extra mycket för er.
berätta vad det är för något!
Våga kommentera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0